Gólyaavató 2023.
Az idei gólyaavatónkat sok izgalmas és vicces feladat jellemezte. A kilencedikeseink az avatót megelőzően beöltözős feladatokat kaptak, de párhoz társult egy kis extra is.
Hétfőn kisbabáknak öltöztek, cumit és pelenkát hordtak. Timi néni pedig a gondos anyukájuk volt, aki kis köntösben és egy fakanállal a kezében jelent meg. Az iskolába aznap nem lehetett iskolatáskában hozni a tanszereket, és az osztály kreatívan bőröndökben, zsákokban és egyéb extra tárolókban szállította a felszereléseit.
Kedden bohócokként jöttek iskolába. Sokszínűen jelentek meg a diákok. Parókában, a lányok pedig extra sminkben. Palacsintát és rántott húst kellett készíteniük, amit szorgosan teljesítettek, s hoztak is belőle hihetetlen mennyiségben.
Szerdán köntösben, papucsban és törölközővel a fejükön jöttek iskolába, a lányok aznap nem használhattak sminket.
A gólyaavató napján, csütörtökön a nagy Barbie őrület eredményeként rózsaszín és kék ruhákban jelentek meg az iskola kapujában. Ám a csavar az volt, hogy a lányoknak kékben, a fiúknak pedig rózsaszínben kellett érkezniük.
Miután az osztály teljesítette az összes előfeladatot, jöhetett délután az igazi gólyaavató.
Megérkezett az osztály, s nagy tapssal fogadták őket. A zsűri tagjai Bea néni, András bácsi, Angelo bácsi, Mónika néni voltak valamint Márovics Kata a 12.M osztályból. Elsőként az osztályhimnuszt és a táncot adták elő. A himnuszban 15 szónak kellett szerepelni, amik a következők voltak: Timi néni, biológia, szekrénykulcs, érettségi, büfé, Disney mese, töltött káposzta, Peppa malac, gitár, flipflop papucs, Classroom, Netfit mérés, órarend, székesegyház, gimnazista. Meglepően jól és kreatívan oldották meg a feladatot.
A táncukban 5 zenét használtak fel, és egy látványos koreográfiát állítottak össze. Miután ezt is sikeresen teljesítették, jöhettek az általunk kitalált feladatok. Elosztottuk az osztályt, a Homo Competitus, AnanÁszok és a Csatacsőrű emlősök nevű csapatokra, és elkezdtük az igazi gólyaavatót.
Első feladatként egy kincskeresős feladatot kaptak a gólyák, amiben versek alapján különböző helyekre kellett eljutni az iskola épületén belül. Az a csapat kapta a pontot, aki legelőször visszaért. Amíg az osztály egyrésze a ‘kincset’ kereste, addig a többi csapatot egy kvízre hívtuk. 10 kérdésre kellet válaszolniuk, melyek történelemhez, irodalomhoz valamint matematikához kapcsolódtak. Ezután a feladat után ismét kihívtunk pár embert, akik egy fehér pólót és egy filcet kaptak. A feladat az volt, hogy minél több aláírást kellett szerezniük az emberektől iskolán belül.
Miután mindenki végzett a feladattal, jöhetett a következő, ahol a zenei tudásukat csillogtathatták meg. Megadtunk szavakat, és egy zenét kellett folytatni az adott szóval.
Amint ezzel a feladattal végeztünk, jöhetett egy igazán izgalmas feladat. Egy fizika dolgozatot állítottunk össze nekik, amit 10 percen belül kellett megírniuk. A dolgozatokat Mónika néni javította ki, s az eredmények alapján kapták a csapatok a pontokat.
Jöhetett a következő próbatétel a lányok számára: hátrakötött kézzel a tejszínhab alól ki kellett enni a piskótát a tányérból.
Amint ezzel végeztek, a fiúk következtek. Pár lánynak ki kellett sminkelni a fiúkat. Csodálatos „remekművek” születtek.
Az izgalmas feladatok csak most jöttek igazán. Egy liszttel teli tálat kellett hátraönteniük a társuk táljába, s minél többet eljuttatni az utolsó tálba. Voltak elég érdekes esetek, mint amikor az egész liszt a másik ember nyakába hullott. Ennél a feladatnál voltak igazán nagy kacagások, főleg a zsűri részéről.
Ezután a feladat után egy szerencsén múló feladat következett. Egy nagy rúdra ragasztott lufikat kellett mindenkinek egyesével kilyukasztani. Csapatonként mentünk, és a zsűri egy random számot mondott, és az adott embernek azt a számú lufit kellett kilyukasztania maga felett. A szerencsén múlott, hogy ki mit kapott. A balszerencsés lufikba liszt és víz volt. Volt amiben semmi nem volt, és aki szerencsésebb volt, csokit kapott a lufiból.
Az utolsó feladat székfoglaló volt, a nyertese egy nagy tábla csokit kapott nyereményül.
A feladatok után letették a gólyaesküt, megkapták a kitűzőket, és lefotóztuk az avatott osztályt. Végül összeszámoltuk a pontokat, és a vesztes csapatot party spray-el fújtuk le.
A gólyaavató visszajelzések szerint is remek volt, a mi osztályunk, a zsűri, a nézők és a kilencedikesek is élvezték minden percét. Hatalmas élményekkel és jó kedvvel zártuk az idei gólyaavatót.
Kiss Laura, 10.N
Comments are Closed