Szép helytállás az Országos Bionika akadályversenyen

2019. május 11-én, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Kara ,,Bionika akadályverseny” címmel rendezte meg immár negyedik alkalommal a versenyt Budapesten, amelyen iskolánkból Sipos Aliz (10.N), Dallos Bogláraka (10.N), Ádám Ágoston (8.M), Palatin Dániel (8.N) tanulók vettek részt, dr. Melegáné Somogyi Tímea tanárnő kíséretében, aki egyben felkészítő tanárunk is volt.

A Bionika akadályverseny 2 fordulós. Az első, levelező fordulóban összetett biológia, informatika, fizika, kémia kérdésekről kellett számot adniuk a tudásukról a résztvevőknek. A levelező feladatsor teljesítését Haller Dorka, Dallos Boglárka (10.N) Náray Bendegúz, Vámosi Áron (11.N) diákok oldották meg.
Az első fordulóban legjobban teljesítő csapatok jutottak a második fordulóba, ami egy akadályverseny keretében került megrendezésre Budapesten, a PPKE ITK épületében.

Mi előző nap elutaztunk a helyszínre, mert másnap korán volt a regisztráció és a tájékoztató. Kellemes szállásukat az egyetem foglalta le számunkra.

Az akadályverseny különböző állomásain a bionikához és annak tudományterületeihez kapcsolódó feladatokat kellett a csapatunknak megoldani.
A napot dr. Iván Kristóf dékán nyitóbeszéde indította. A verseny pontban 10:00-kor kezdődött, a csapatok szoros időbeosztással váltották egymást az egyes állomásoknál. Véleményem szerint a legizgalmasabb feladat az ,,Agyműtét” volt. Ez abból állt, hogy egy röntgenképen meg kellett határozni a sérült agyrész helyzetét koordináta tengelyek segítségével, majd a kapott eredményt beprogramozni a robotba. Így a robotkar el tudta végezni a szúrást. (Az agyat egy fejeskáposzta testesített meg, az agyműtétünk sikeresnek bizonyult, a páciens meggyógyult.)
Ezen kívül a feladatok megoldásához fehérjék, mikroszkópok, szövettan, ellenállás mérés, grafilogika, pH számolás, programozás ismereteit kellett felhasználni. Volt állomás, ahol drón segített leolvasni a palánk hátoldalán lévő információkat, és volt, ahol sphero robottal kellett kigurítani egy akadálypályán keresztül az átlátszó gömbökbe zárt betűket. A Turing-gép működési elvének alapján számoltunk a kettes számrendszerben, QR-kódokat olvastunk le a telefonunkkal, genetikai kódot fejtettünk meg.

Helyzetünk nem volt egyszerű a neves gimnáziumok részvétele miatt, de egy országos döntőn szerzett 7. helyezés szép eredmény.

Élményekkel gazdagon, gyakorlati tudást szerezve indultunk haza.

 

Dallos Boglárka 10.N



Comments are Closed

^