csütörtök, november 10th, 2022

Jelenleg napok szerint tallóz...

Erdélyben diákszemmel

Erdély 2022

A Határtalanul pályázat által osztályunkkal eljuthattunk Erdélybe, a mesés Székelyföldre. Utunkat az iskola előtti parkolóban hajnalban kezdtük meg, ahol fájó szívvel vettünk búcsút szüleinktől a hosszú utazásra. Az országunkat a nagylaki határátkelőnél hagytuk el, majd ezt követően Arad felé vettük az irányt, ahol idegenvezetőnket Tamás bácsit köszönthettük. Az aradi Szabadság-szobor allegórikus alakjainak megtekintése után Dévát a buszunk ablakából láthattuk. Majd a Vajdahunyad várához siettünk, ahol egy rövid tárlatvezetést követően kiscsoportokban fedeztük fel a vár rejtelmeit: megnéztük a Szép Kisasszonyok, a Várkapitány termét és az Arany termet, lemehettünk a kínzókamrába is. Gyönyörű kilátás nyílott a városra a toronyból. A csernakeresztúri szállásunkra érkezve egy finom, meleg vacsorával vártak minket, a szobák elfoglalását követően álomra hajtottuk fejünket.

Ébredésünket egy svédasztalos reggelivel folytattuk, ezt követően Nagyszeben felé robogtunk. Egy izgalmas csoportos versennyel fedeztük fel a város látnivalóit. A kalandjaink a szász fővárosba, Brassóba vezetett. Ahol szintén játékos feladatokkal ismertük meg a város nevezetes pontjait, pl. Fekete-templomot és Katalin-kaput. Brassó után Sepsiszentgyörgyön is megálltunk, s a város egyik csodás terét és parkját fedezhettük fel.  Ezután Tusnádfürdőn elfoglaltuk a hegyekkel körülvett faházakat és közösen elfogyasztottunk egy bőséges vacsorát. Majd közösségi játékokkal töltöttük az estét.

A reggeli után utunk a Szent Anna-tóhoz vezetett, ahol egy rövid sétát tettünk a tó körül és közben bolondos képekkel gazdagítottuk emlékeinket. A Mohos-láphoz érkezve megismerkedhettünk egy helyi tárlatvezetővel, aki bemutatta nekünk a láp növényvilágát és érdekes történeteket mesélt a láp keletkezéséről. Ezután a torjai Büdös-barlanghoz túráztunk, ahol a mofettában kipróbálhattuk a szén-dioxidos „kezelést”. A túrát követően egy finom hazai klasszikus gulyáslevest ebédeltünk, majd robogtunk tovább következő úticélunkhoz Kézdivásárhelyre. Ahol a prázsmári erődtemplom történetét ismerhettük meg, majd körülnéztünk a várban. A hosszú nap után fáradtan tértünk vissza a tusnádfürdői szállásunkhoz.

A reggelit követően a mesés Csíkszeredára indultunk. Közösen felmentünk a Nyeregbe, majd megtekintettük a csíksomlyói kegytemplomot, ahol a Szűz Anya tárt karokkal várt minket. Ezután Farkaslakán áthaladva megpillantottuk Tamási Áron sírját. Korondra érkezve a vásári forgatagban kereshettünk kiváló kézműves portékákat. Következő állomásunk a Parajdi Sószoros volt, majd a sóhegyeket bejárva tértünk vissza a buszhoz. Ezt követően a magyarvistai szállásunkra indultunk. A vacsora elfogyasztása után itt töltöttük utolsó esténket.

Szállásunkat elhagyva Nagyvárad felé vettük az irányt, ahol Tamás bácsi utolsó idegenvezetését halhattuk. A városházát, főtér látnivalóit megtekintve végigmentünk a szecessziós passage átjárón, elsétáltunk az egykori Emke kávéházhoz, és fényképezkedhettünk a Holnap Társaság alapító tagjaival. Egy finom, kemencében sült pizza után búcsút vettünk idegenvezetőnktől (innen is köszönjük!) és fájó szívvel indultunk haza. A Bors határátkelőt átlépve a pesti vacsorát követően az esti órákban értünk az iskola parkolójához, ahol szüleink ragyogó szemekkel fogadtak minket.

Köszönjük a felejthetetlen élményt osztályfőnökünknek Horváth Mónikának, és kísérő tanárainknak Morosits Eszternek, dr. Balogh Andrásnak és Bognár Zoltánnak! Az út nagyon jól összekovácsolta az osztályunkat, reméljük a jövőben is részünk lehet még ilyen utazásban!

Kolman Klaudia és Palatin Adrienn (jelenleg 10.n osztályos gimnazisták)

Erdély 2022
« 3 A 3 »

Ismét kirepültek a gimis gólyák

Gólyaavató 2022

1. október 26-án került megrendezésre immáron 7. alkalommal a brenneres gólyaavató.

A gólyahét első napján, október 24-én a lányoknak közmunkás, a fiúknak takarítónő ruhában és iskolatáska nélkül kellett belépniük az iskola kapuin. A második napon, október 25-én, a kilencedikeseinknek rendőr vagy rabruha viselésében kellett érkezniük, illetve a szervező osztályunknak 35 darab palacsintát készíteniük.

A „Nagy napon” sárga lényeknek, Minyonoknak kellett öltözniük és a 3. óra utáni szünetben, a témával kapcsolatos műsort kellett előadniuk iskolánk aulájában. E hét minden reggelén természetesen ellenőriztük, hogy betartották-e az általunk megszabott feltételeket. A fő napon, délután kettő órától estébe nyúlóan, a zenétől és vidámsággal megtelt tornateremben, Nagy Luca Réka és Kolman Klaudia vezetésével zajlott a kilencedikesek gólyaavatója.

A zsűri soraiban Ernyei Tiborné tanárnő, Turbók Ernő tanár úr, Francsics Violetta 11.M, Elek Keve 11.M és  Somogyi Mihály 11.N tanulók foglaltak helyet. Az avató első feladata már előre kiadott szavak használatával osztályhimnusz előadása volt. Ezt követően szintén egy előre meghatározott 5 dal felhasználásával kellett egy koreográfiát bemutatniuk, e két feladatot tökéletesen teljesítették gólyáink. A délután folyamán TikTok videó készítéstől az ügyességi feladatokon, valamint a szerelmi vallomáson át a karaokéig minden volt. A feladatok lebonyolításában Horváth Mónika tanárnő, az iskola DÖK vezetője, osztályfőnökünk és az egész 10. N osztály segédkezett. Az avatást természetesen az eskütétel zárta, amelyben a kilencedikesek fogadalmat tettek, hogy példás brenneres diákok lesznek, és persze mosolyogva köszönnek nekünk előre.

Reméljük, hogy az idei évben gólyáinknak felejthetetlen élményben volt részük, és jövőre már az ő vezényletükkel ugyanilyen lelkesen készülnek a következő eseményre.

Kolman Klaudia 10.N

Fotó: Kónya Marcell 11.M

Gólyaavató 2022
« 1 A 2 »

Szent Márton köpenye betakarja Európát

Az a megtiszteltetés érte iskolánk 7.a osztályát, hogy kézbe vehette a világ legnagyobb Szent Márton mai köpenyének egy darabját. A több mint 1200 darabból álló köpenyt a 102. Német Katolikus Nap alkalmából Stuttgartban készítették. Az “osszuk meg a köpenyt” jelmondat szellemiségében számos iskolai-, és ifjúsági csoport, illetve plébánia készítette el a lepel darabjait. Egy karitász által szervezett műhelymunka alkalmával ezekből állt össze a hatalmas, 300 méter hosszúságot is meghaladó köpeny. A Szent Márton Európai Kulturális Útvonal Magyarországi Tanácsa jóvoltából iskolánk diákjai vehették Magyarországon először kezükbe ezt a szimbolikus ruhadarabot, melynek segítségével közelebb hozható Szent Márton története és szellemisége az emberekhez. A köpenyt különböző szervezetek között osztották szét, így jutott egy darabja hazánkba. Bízunk benne, hogy ezzel a kezdeményezéssel is hozzájárulunk Szent Márton üzenetének terjesztéséhez: a jelenlegi európai életben való közösség élményéhez.

Az osztályról készített fénykép egy részlete lesz az Európa minden részéből visszaküldött képekből alkotott fotokollázsnak, melyet Szent Márton napon tesznek közzé a németországi Rottenburg-Stuttgarti Egyházmegyében.