kedd, október 22nd, 2019

Jelenleg napok szerint tallóz...

 

Október 23. – Képes beszámoló

Az 1956. október 23-ai forradalom napjára és az azt követő eseményekre emlékeztünk iskolánkban.

Köszönjük a 9.m, a 9.n, a 10.n, a 11.n és a 12.n osztályos tanulóknak és az énekkarosoknak, hogy felelevenítették történelmünk e korszakának pillanatait.

A Facebook közösségi oldalon található Brenner Iskola Faliújság csoportban megtekinthető műsorunk.

Felkészítő tanárok: Morosits Eszter, Rátkai Imréné és Tangl Lászlóné

Fotó: Vámosi Áron 12.n

2019. október 23.
« 1 A 2 »

 

„Rajzolni és játszani 9. osztályban?” – „IGEN!”

A 9.m és 9.n osztályok hittanóráin nem ritka, hogy élménypedagógiai feladatokon keresztül történik a tananyag elsajátítása vagy annak elmélyítése. Ezúttal azt kapták a fiatalok feladatként, hogy egy fehér papírra rajzoljanak. Eddig nem tűnik nehéznek a feladat, ám kitételként elhangzott, hogy nem foghatják meg közvetlenül a filctollat és úgy kell rajzolniuk, hogy a csoport minden tagja részt vesz benne. Használhattak kötöző zsineget, celluxot, ollót, de a feladat megoldása közben nem beszélhettek egymással. A képeken jól látható: a teremtést a nehezítések ellenére is sikerült közösen megálmodni; lerajzolták, hogyan is teremtette Isten a világot és hol van az embernek helye benne.

Miért is játszunk és rajzolunk a 15-16 éves kamaszokkal? A válasz az élménypedagógiában lelhető fel: maga az élménypedagógia a teljes embert célozza meg, a maga összetettségében és Istenhez fűződő bonyolult kapcsolatában. Az utóbbi években mi hitoktatók úgy érezzük, hogy különösen is fontos új módszerek megjelenése a tanórán. Én magam is láttam az elmúlt időszakban, hogy a régi módszerek, az eddig használt feladatok nem állják meg a helyüket, ma már nem megfelelőek. Ennek oka, hogy a világ átalakult. A hitoktatás célja nemcsak a tudás átadása, hanem ennél sokkal komplexebb folyamat. „Isten az egész embert akarja, nemcsak a fejünket, hanem a szívünket, a lelkünket, sőt a kezeinket és a lábainkat is. A hit Isten ajándéka, mégis csupán oktatni próbáljuk, pedig segíthetnénk is vele. Az élménypedagógia csodája, hogy az érzelmeink szintjén mozgatja meg teljes lényünket teremtettségünk és Isten-kapcsolatunk bonyolultságában.” – vallja Demeter Irén élménypedagógus.

A diákokat így arra bíztatom, hogy ne féljenek átadni magukat a játékokban, mert amennyit beletesznek, annyit kapnak vissza is, ez a lelki fejlődésünk, az Isten- és az önismeretünk titka.

Élménypedagógia 2019.10.
« 2 A 2 »
^